Thursday, December 16, 2010

'Aku Masih Dara'


Kalau sebelum ni, Ahmad Idham tampil dgn cerita 'Cuti2 Cinta' yg kontroversi dgn 'nasi lemak 50sen', kini sekali lagi beliau tampil dgn satu lagi cerita baru yg menonjolkan gadis2 seksi dgn bahasa2 yg berbaur lucah iaitu 'AKU MASIH DARA'. (sumber: suarapeople.com)

Antara kata2 yg kontroversi dalam cerita tersebut adalah 'aku sangap lubang' & 'semua perempuan pakai tudung sebab nak cover lovebite'. Terdapat juga statement menyatakan dara tidak lagi penting pada zaman sekarang.

Pada pendapat penulis, kebanyakan produser filem pada zaman sekarang lebih suka menerbitkan filem2 yang kontroversi dengan menampilkan gaya bahasa yang lucah serta melibatkan gadis2 yg seksi. Bagi mereka, filem seperti itu seiring dgn perubahan zaman dan memang menunjukkan kehidupan yg benar2 terjadi pada masa kini.

Namun, lain pula bagi penulis. Penulis beranggapan filem2 yg berbaur lucah ini hanya untuk meningkatkan jumlah penonton sekaligus meningkatkan keuntungan mereka.

Jika ingin memberi keinsafan kpd penonton, filem atau drama yg ingin dihasilkan perlu lebihmenonjolkan ibrah atau pengajaran seta iktibar. Tetapi, filem pada zaman sekarang dilihat lebih kpd keseronokan semata-mata.

Mungkin bagi mereka yg mengkritik filem ini akan dianggap jumud. Namun kesan dari filem ini, mungkin para penonton pula akan menjadi lebih terbuka kpd seks bebas & lain2 masalah sosial. Na'uzhubillah..

"Ya Allah, Selamatkanlah Pemuda Pemudi Islam..Ameen"


4 comments:

Muhammad Hamidi Zamri said...

HEDONISME BRO.. TUHAN MANUSIA SEKARANG..

hadisyafiq said...

btol2..

سيدة السكينة محمد عيزان said...

pengarah buat filem nak duit je.....

Anonymous said...

pemudi said:
betapa kejahilan menguasai manusia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...