Monday, January 17, 2011

hai Obat, hai Obat...


Obat..obat..
Mane kau obat..

Di saat kepala rase macam dOnia berpusing-pusing a.k.a pening ni, mula la aku tercarik-carik obat nak makan. Drawer aku selongkar, beg aku punggah tapi tak dapat pun aku menjumpai obat pening. Yang ada segala mcm syiling+plastik terpakai. (-_-)

locker simple dimple yummy la..betapa...

Carik punya carik, tup2 terjumpa la beberapa keping plastik obat beserta obatnya sekali. Ohh, betapa gumbiranya. (^_^)

Aku pun bace la nama obat yg akak klinik tulis, takut la salah makan kan..japgi awak pening pegi makan obat gastrik, ape jadahnya ye tak..tilik punya tilik,erk..apa name obat ni..

Obat IIUM hasil dari RM15 bayar tiap sem utk medical..

Kat plastik obat tu ada tulis 'norgesic' & ada yg tulis 'pred'...terkesima+terkedu sebentar..
Obat ape ni ek..dulu pernah la gak belajar bio & belajar la sket2 nama2 obat ni.. Tapi yang ni macam tak pernah dengar lak..tak pun aku yg da lupa.. (-_-)

Tapi pernah time kat rumah, aku check2 plastik obat dari klinik kerajaan area situ pun takde tulis obat ape..akak klinik tu briefing pasal obat time kat klinik tu je..kalau atok nenek yg kena kompem ada yg salah makan obat kang, tak pasal je..ke dah jadi hobi akak2 klinik tak tulis obat tu obat ape..

Pernah jugak satu hari tu abang aku pegi balik kat farmasi semata2 nak tanya pasal obat kat akak farmasi tu (td akak klinik :-D)..hailaaa..

Sambung balik..disebabkan aku lupa tu obat ape + tak berani nak makan, maka aku pun pegi je kedai beli panadol..mula2 nak gak carik panadol utk budak kecik tu, sedap sket rase nye, tapi tak jumpa lak..hehe..last2 makan panadol aktiPas je la..huhu

Kesimpulan, jangan simpan obat lame2 sangat..tulis sndiri nama obat tu kalu akak farmasi kurang rajin nak tuliskan (^_^)..and teringat lak jemaah tabligh pun selalu pesan: "Obat tu asbab je, yg memberi sihat itu adalah Allah.." (-_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...