Wednesday, January 19, 2011

Jom BerMADU

Best ke berMADU ye?

Bermadu yg aku nak cerita ni bukan bermadu kongsi2 suami, tapi minum madu. Saje je aku nk bagi istilah sendiri kan, belog aku. Riak gila ayat.

ok. Cuba korang jenguk2 org2 yg suka bermadu kat sekeliling korang. Apa pendapat korang ttg dorang tu? Sihat tak? Cerdik tak?

Actually, kita pun da ramai maklum yg madu ni memang banyak sekali khasiatnya. Kalau dengar, tengok, baca iklan pun selalu je cerita pasal madu. Kalau minuman2 kesihatan pun banyak yg campur madu. Minuman sunnah la katakan.

*gambar google

Madu dikatakan mmpunyai bahan antioksidan yg dapat membunuh & mengeluarkan tolsin yg ada di dalam badan manusia yg merupakan penyebab kepada banyak penyakit kronik.

Selain tu madu jugak boleh meningkatkan kecekapan otak kita. Sebab tu kalau orang2 yg menghapal Quran selalu amal minum madu ni.

Ada jugak sorang lelaki yg aku kenal ni, dari muda dia amalkan makan madu. Dia aktif jugak la sukan2 ni. Alhamdulillah, sampai sekarang umur dia da 60 lebih tapi masih pOwer la, takde sakit2 kronik pun, awet muda lagi tu.hehe

Rasa madu pun boleh tahan sedapnya, so tak jadi masalah la kalau kita nak amal kan. Cuma harga la kadang2 ada yg mahal. Tapi kalau korang jumpa yg mahal, kena pastikan madu tu betol2 ori la. Sebab skrang ni ramai orang menipu je. Kadang2 bukan madu ori. Da campur ape2 tah cair semacam je.

Aku pun amal la jugak makan madu ni. Tapi kadang2 bekalan abes tak jugak aku minum (^_^)

Hmm, ape lagi..Jom la kita cuba amalkan..JOM BERMADU! banyak khasiat nye.huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...