Friday, September 11, 2009

Terbang Lagi~

Ahad, 6 September 2009- Segerombolan pelajar dari UIA kampus Nilai telah berpakat untuk ke KLIA bagi menghantar beberapa sahabat mereka yang akan terbang melanjutkan pelajaran ke Jordan iaitu Syukran, Syaukani dan lain-lain.

Mereka bertolak dari Nilai selepas Subuh menuju ke KLIA berbekalkan sebuah kereta Wira milik salah seorang dari mereka. Niat suci mereka pada hari itu telah dikabulkan oleh Maha Pencipta yang memberikan peluang bagi mereka untuk berjumpa & memberi kata2 semangat kepada sahabat mereka tersebut.

Perjalanan mereka agak sedikit kelam kabut pada pagi hening itu. Hal ini adalah kerana salah dua orang dari mereka bakal menjalani satu sesi ujian@kuiz pada pukul 9.00 pagi. Oleh yang demikian, pertemuan antara para pelajar tersebut dengan sahabat mereka yang akan fly itu hanya berlaku selama lebih kurang setengah jam.

Walaubagaimanapun, para pelajar tersebut sempat juga bergambar dengan sahabat2 mereka itu. Namun agak malang bagi mereka kerana majoriti dari gambar yang disnap pada pagi itu blur. Hanya sedikit sahaja gambar yang dapat dilihat dengan jelas. Namun tidak mengapa. Kenangan yang disnap dalam ingatan mereka adalah lebih bermakna dari gambar yang disnap menggunakan kamera.



Syukran & Syaukani check-in pada pukul 9, terbang menuju ke Jordan pada pukul 11 pagi. Dua pelajar yang akan menjalani kuiz pada hari tersebut sampai ke lokasi kuiz beberapa minit sebelum kuiz bermula. Mujur malam sebelumnya telah mereka isi dengan menelaah segala tajuk berkaitan kuiz.

* Teringat kata2 Majdi sewaktu di Darul Quran dulu: "Ukhwah Itu Suatu Yang Seni"


"Ukhwah Bukan Sekadar Di Atas Kertas Ataupun Lensa Kamera"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...