Monday, January 24, 2011

Kecik --> Besar

Tiba2 je ingat sejarah perjalanan hidup. Haha..dari kecik sampai betol2 besar ni, mcm2 prmintaan yg dibuat kpd Mr Abah & Pn Mama..antaranya..


Beskat ataupun basikal. Masa kecik2 lagi Mr Abah dah belikan. Tapi tak sama la mcm dalam gamba ni. Mula2 belajar naik beskal ni memang susah, tapi bila da pandai, Nenek Bibah sebelah rumah tu selalu je report kt Pn Mama yg aku suka bwk laju3. Jeles ke? huh



Ni area umo sekolah2 rendah la, kira maju la sikit. Paksa Mr Abah beli. Taksub abes kat benda ni. Pagi ptg siang malam dok ngadap. Kalau rosak paksa lak beli yg baru. Time ni tak kenal lagi PS ke, Gameboy ke..console pakai tape bagai,murah gak la banding dgn PS..antara game yg femes spt Mario, Contra dll.. (^_^)



Bila dah besar sikit lg, mula teruja nak bwk motor lak. Motor pakcik2 la yg selalu jadi mangsa eksperimen, da mcm kelas memandu da. Mr Abah pun belikan la 2 motor 2nd hand. Honda EX5. 1 untuk aku, 1 lagi Mr Abah bg kt Tokwan kt kampung. Bagus tol Mr Abah aku ni. Dgn motor tu la aku selalu gi masjid. Cewah!



Sekarang da lagi besar, pandai bwk kereta la pulak dah. Tapi takkan nak mintak kereta kot kat Mr Abah? Family pun bukan nya orang senang sangat pun. Baik aku simpan duit sendiri je la & balas dulu jasa2 Mr Abah & Pn Mama..huhu

Dah Habis~

What? Tak ilmiah?? Sukati la.
(-.-)

1 comment:

سيدة السكينة محمد عيزان said...

ish3..pakse pulak ..
tapi xpelah,dengan pointer yang cHANtek2..nak pakse banyak2 pon xpe :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...